Wat is BioVoice? Programma voor biobased en circulaire business innovatie

Heb jij een innovatief idee voor een nieuw biobased of circulair product? Kijk bij de actuele challenges of daar iets op aansluit. BioVoice helpt je met een potentiële launching customer, financiële steun en coaching en begeleiding.

0 Infographic 1

De weg van een goed idee naar een concreet nieuw product of nieuwe dienst is lang. En in de biobased en circulaire sector is die weg misschien nog wel moeilijker begaanbaar dan elders. BioVoice verbindt vraag en aanbod op het gebied van biobased/circulaire innovatie en brengt hiermee vernieuwende ideeën naar de markt. BioVoice haalt de challenges uit de markt en publiceert ze. Mkb’ers en start-ups kunnen zich aanmelden op een challenge. Hierna volgt een selectieprocedure. 

 

De challenge als uitgangspunt

Uitgangspunt van het BioVoice-programma is de vraag van een grootbedrijf naar een biobased/circulaire oplossing of -product voor een bestaand probleem. Via deze website vind je deze zogenoemde challenges. Heb jij een idee om met een challenge aan de slag te gaan? Of heb jij kennis die aansluit op de vraag? Kan jij met jouw netwerk iets betekenen in de zoektocht naar een passende biobased/circulaire oplossing? Meld je dan aan.

 

Samen de biobased/circulaire transitie versnellen

BioVoice is een samenwerkingsverband van regionale ontwikkelingsmaatschappij REWIN West-Brabant, de Green Chemisty Campus in Bergen op Zoom, de Rabobank en de Provincie Noord-Brabant. De Rabobank, de provincie en de Regiodeal Midden- en West-Brabant ondersteunen BioVoice financieel. Samen willen wij dat innovatieve ondernemers en aanstormende biobased/circulaire talenten de ruimte en de mogelijkheden krijgen om hun idee of product te ontwikkelen en te vermarkten. Hiermee realiseren we ons gezamenlijke doel: het versnellen van de transitie naar een duurzame economie.

 

BioVoice: een doorlopend innovatieprogramma

Het doorlopende innovatieprogramma BioVoice is in 2019 gestart en is opgedeeld in jaarlijkse calls van zes weken. In een nieuwe call worden challenges gepubliceerd waarop mkb’ers en start-ups kunnen reageren.

 

Partners: